Geen inspiratie? Deze lijst met 31 blogtitels is de oplossing.
Bloggen verbindt
Jouw blog is het verbindingspunt tussen jouw website en social media en e-mails. Jouw blog fungeert als hub: de verbindende factor. Tussen jou en jouw lezers.
Zie het als een visnet voor al jouw potentiele klanten die op het internet rondzwemmen…mensen die jij graag op jouw mailing lijst zou willen hebben. Om een relatie met hen op te bouwen. En met een deel van hen te gaan werken.
Ik beschouw jouw blog als het – kloppende – hart van jouw content marketing.
Van waaruit je met hart & ziel communiceert.
In jouw woorden.
Een plek van waaruit jij de stem van jouw bedrijf kunt laten horen (jouw stem!).
Niks geen corporate blabla.
Je schrijft toch niet voor jouw concullega’s?
Nee, je schrijft jouw blogs voor jouw klanten.
Redenen om NIET te bloggen
Ik begrijp natuurlijk heel goed dat het lastig is om te beginnen met bloggen – en te blijven bloggen.
Genoeg redenen om het niet te doen. Deze hoor ik het vaakst:
“Ik heb gewoon geen tijd om te bloggen.”
“Ik weet niet waarover ik moet schrijven.”
“Ik staar naar mijn scherm en voel mij vooral gefrustreerd…en niet geïnspireerd.”
“Ik zie niet in wat het mij oplevert.”
“Ik heb belangrijkere dingen te doen.”
“Hoe bedenk ik nou een goede titel die omschrijft wat ik wil zeggen?”
Yup, deze redenen hoor ik bijna dagelijks…en er zijn er nog veel meer.
Bloggen uitbesteden
Je kunt bloggen natuurlijk uitbesteden aan een professionele blogger die jouw visie, waarden en gewenste tone-of-voice begrijpt. Die er alle woorden in zet waar zoekmachines – en jouw lezers – van houden.
Mijn visie is dat het beste is als je jouw eigen blogs, webteksten en nieuwsbrieven schrijft.
Niet voor niets is dat wat alle succesvolle ondernemers (lees: merken) zelf doen: zelf schrijven.
Denk aan Richard Branson, Oprah en Linda de Mol.
Waarom?
Alleen als je jouw teksten zelf schrijft is jouw stem en verhaal 100% authentiek. Kun je jouw stem laten horen.
[Tweet “Alleen als je jouw blog, mail en webteksten zelf schrijft is jouw stem en verhaal 100% authentiek”]
Als je inziet – eigenlijk voelt – waarom en hoe bloggen jou aan meer business kan helpen, hoe het jou zichtbaarder maakt én hoe het jouw reputatie kan versterken, heb ik een quick fix voor jou: kant-en-klare blogtitels. Tadaa!!!
31 stuks. For free…Yup! “Kadootie” 😀
En als je er 26 kiest – en er 2 per maand gebruikt – heb je blogtitels voor het komende jaar. Hoe cool is dat?
Gratis Blog Titels
Hoe kun je deze blog titel-templates gebruiken?
- Pas de blog titels zo aan, dat ze bij jouw branche of niche passen
- Voeg het relevante aantal punten (in cijfers) toe dat je gaat delen -> zie de voorbeelden
- En schrijven maar!
Klaar voor de start? Blog, af! Here you go…
- # Manieren om een …….Opnieuw te Gebruiken
voorbeeld: 10 Manieren om Trainingsmodules Opnieuw te Gebruiken
- # Slimme Manieren om ……..
voorbeeld: 7 Slimme Manieren om Tijd Vrij te Maken om Vaker te Mediteren
- # Tips ….. voor Drukke Managers
voorbeeld: 5 Tips voor Drukke Manager om elke Dag Tijd te Besparen
- Hoe kun je……….zonder je ….te voelen
voorbeeld: Hoe kun je meer gedaan krijgen zonder je Overwerkt te Voelen?
- Hoe Verander je ………….in ………….?
voorbeeld: Hoe verander je Verlies in Winst?
- # …………Fouten die jou …… Kosten
voorbeeld: 9 Veelgemaakte Fouten die jou Omzet/jouw Gezondheid/Klanten/Energie Kosten
- # Effectieve Strategieën om …….
- Het Beginners Handboek voor….
- De Meest Efficiënte Manier om/naar……
- Ontdek Waarom Jouw Huis/Lijf/Relatie een ……. Nodig Heeft
- # Redenen waarom Jouw Bedrijf een …..Nodig Heeft
- Hoe Maak je ……..Makkelijk voor Iedereen
- Verrassend Simpele en Goedkope Manieren om …
- # Originele en Krachtige Methodes om Meer ……
- # Vragen om te Stellen Voordat Je……..
- # Fouten die Mensen Maken tijdens het Kopen van….
- Wat Niemand wil Weten over…..
- # Manieren om te… …. tijdens het Reizen
- Een Kijkje Achter de Schermen bij……
- De Beste………op Een Rij
- Als je ……. Had, Wat Zou Jij er Mee Doen?
- Hoe Los je Het Probleem op Rondom …….
- Drie Oplossingen voor Problemen met……….
- # Tips om/voor………….voor meer……….
- In 3 Stappen naar Meer………………..
- De Waarheid over……
- # Originele Manieren om ……….
- # Oefeningen om Jouw …………..(blijvend) te Transformeren/Veranderen
- Hoe ik Tegelijkertijd ……(tijd)… Maak en …(geld) … Bespaar
- # Manieren om je goed te voelen over ……………..
- Mijn Grootste Fout met ……………en Wat Jij Hiervan Kunt Leren
Dus kom op, begin gewoon. Schrijf die blog, vandaag nog.
Iedereen kan schrijven, want iedereen heeft een eigen stem.
Jij dus ook.
Welke titel ga jij als eerste gebruiken?
Deel jouw bloglink onder deze blog wanneer je jouw blog geschreven hebt, zodat ik jouw blog ook kan delen en anderen kan inspireren!
P.S. Wil je meer kant-en-klare content goodness? Abonneer je dan op mijn Content Tips & Inspiratie.
En als je nog niet inziet waarom bloggen cruciaal voor jouw bedrijf, imago en (persoonlijke) merk is…dan leg ik jou dat graag uit tijdens een telefoongesprek. Reserveer jouw 30-minuten gesprek in mijn agenda. Geheel vrijblijvend
Terwijl ik deze blog schreef luisterde ik naar Treasure van Bruno Mars. Heeeeeeeerlijk nummertje om bij te bloggen of om een dansje op te doen:D
4 Reacties
Trackbacks/Pingbacks
- Geweest: Online workshop “hoe krijg ik heel veel deelnemers” – De lerende docent - […] de techniek. Ze bevestigt bovendien met de theorie over titels wat ik daar in de online training “schrijf aantrekkelijke…
Hi Florien,
de blogtitel die ik bewerkt heb is nr 11 uit de lijst.
bij mij werd ie: 10 redenen waarom werkgevers een CORPORATE LACTATION PROGRAM zouden moeten hebben
ben benieuwd wat je ervan vindt!
met groet, Caroline van nultien borstvoeding
Hey Caroline, ik zag jouw blog net voorbij komen op LinkedIn en dacht meteen “goeie titel Caroline”. Fijn dat ik aan deze VETTE titel heb mogen bijdragen 🙂 Keep up the good work! Groetjes Florien
Hoi Florien,
Je geeft aan dat een ondernemer vooral zijn teksten zelf moet schrijven om authentiek te zijn. Volgens mij heb je daar helemaal gelijk in, voor ondernemers in de eerste drie jaar van je onderneming. Als je basis staat (en je een herkenbare stijl hebt) is het volgens mij belangrijk om (in ieder geval) je webteksten uit handen te geven. De grootste fout die zzp’ers maken is dat ze denken dat zij alles zelf moeten doen. Hoe zie jij dat?
Met een glimlach,
Bart van den Belt
Hoi Bart,
Dankjewel voor je reactie. Als je bedrijf eenmaal gaat groeien, ga je natuurlijk een team bouwen en meer uitbesteden. Alles zelf blijven doen beperkt je in je groei. Maar dat hoef ik jou als collega business coach natuurlijk niet uit te leggen. Ik werk met diverse virtuele assistentes en freelancers. Je teksten uitbesteden is iets dat je alleen aan een heel goede copywriter kunt uitbesteden die jouw stem volledig voelt, omdat hij of zij daar op ‘in kan tunen’. Wat voor veel ondernemers goed werkt is ‘zelf de basis schrijven en je team de puntjes op de ‘i’ laten zetten’. Zelfs iemand als Marie Forleo schrijft nog heel veel zelf. En als schrijven niet je ‘ding’ (whaaa, wat een 2008 woord) is, dan is video natuurlijk een geweldig alternatief. Eigenlijk kan niemand meer zonder de combinatie van copy & video.
Schrijf jij je teksten eigenlijk nog zelf?
Groeten,
Florien