we become habitsHet is alweer december. Man wat vliegt de tijd! Hoe vaak heb je de afgelopen maanden stil gestaan bij je doelen en verlangens? En hoe vaak heb je de rust genomen om daadwerkelijk een verandering door te voeren, die ‘easy‘ en ‘effortless’ voelt. En je heel veel energie en focus oplevert? Ik neem je mee in de wereld van happy habits die jou helpen om je leven en bedrijf in beweging te brengen.

Twee weken geleden werd ik simpelweg gedwongen om rust te nemen, omdat ik griep had. Iets wat ik al jaren niet meer heb gehad. Ik heb het er maar van genomen: thee, honing, dekbed op de bank. En toen ik me na 2 dagen rillen, zweten (en heel veel Netflix) iets beter voelde heb ik er wat boeken en mijn journal aan toegevoegd.

Helaas moest ik 2 heel gezellige etentjes afzeggen (oh, wat vond ik dat jammer, want ik ben dol op dat soort avonden). Maar ja, ik koos ervoor om snel beter te worden.

Uit betrouwbare bron weet ik dat 2 zusjes een dolle vrijdagavond in Haarlem hebben gehad tijdens een food experience pop-up restaurant. En het stel waar we zaterdag mee zouden gaan eten, die hebben de kans gehad elkaar weer eens diep in de ogen kunnen kijken. Dus het feit dat ik ziek was bracht 2 andere duo’s weer dichter tot elkaar 😀

Besluit wat je anders gaat doen

En toen ik me weer wat beter voelde heb ik gelezen en geschreven.
Voelen wat het is dat ik in 2016 wil creëren, delen en ervaren.

December is ook de maand dat je even naar binnen keert, terugblikt en vooruit gaat kijken. Een goede aanleiding voor de vragen:

“Wanneer neem jij de tijd en rust om te kijken wat nog wel voor jou werkt en wat niet meer voor jou werkt?”

“En wat wil je in 2016 anders gaan doen?”

Is het tijd dat je:

  • beter naar jezelf gaat luisteren?
  • voor jezelf kiest en zorgt?
  • vaker nee gaat zeggen tegen dingen die je NIET meer wilt?
  • vaker ja gaat zeggen tegen dingen die je WEL wilt?
  • weer zin hebt in iets waarvan je denkt: jaaaaaaaaaa!!!

Of is het tijd dat je:

  • je hart wil gaan volgen (ook al heb je geen idee welke kant dat ding op stuitert…aggr)
  • eens lekker op gaat ruimen (mentaal en thuis)
  • gaat VOELEN wat je wilt en nodig hebt (in plaats van alles proberen uit te denken)

Man, wat zou het toch fijn zijn, als de dingen soms wat makkelijker zouden gaan! Waarom is het vaak zo’n gedoe of energie slurpend ‘fun sucking‘ proces? Dat hoeft niet. Het ligt er maar aan hoe je erin staat.

Dat hoeft niet. Het ligt er maar aan hoe je erin staat. Mijn nieuwe oneliner is “This is easy!” als ik tijdens het sporten de laatste boksstoten sta uit te delen en weet dat ik nog een minuut te gaan heb.

Ik zou zeggen, lees onderstaande tips en laat mij onder de blog weten welke tip jij als eerste toe gaat passen. Per direct als het even kan (how bitchy :D).

7 tips om meer focus te krijgen

1.     Zet je telefoon eens wat vaker op de vliegtuigstand. Niet gestoord worden scheelt een hoop tijd (en gezeur). Na elke storing kost het je namelijk 10 minuten om weer in je zone te komen. En die flow die je te pakken had, die is ook mooi weg…niet de bedoeling dus…

2.     Volg je ingevingen en kijk waar je terecht komt. Simpelweg meebewegen is moeitelozer dan forceren. Ik noem dat de ‘Yes man modus‘. Zo kom je opeens op plekken waar je anders niet zou komen, ontmoet je nieuwe mensen enzovoorts.

3.     Stel jezelf een vraag en luister naar het antwoord.

4.     Geef jezelf rewards. Beloningen zorgen ervoor dat je moeitelozer aan het werk gaat. Zie mijn vorige blog: Vervang foute gewoonten door goede: wat is jouw yogamat?

5.     Schrijf elke dag. Laat je pen het werk doen. Stop met denken, start met schrijven en laat de antwoorden op je vragen uit je pen stromen. Writing happiness 😀

6.     Focus je op de belangrijkste zaken.Daily-Greatness-Business-Planner-sfeer-510x510

7.     Maak een plan & stick to it. Want: geen planning, geen actie, geen impact, dussss. Tip: bestel  de ‘Daily Greatness Planner’ via mylovelynotebook.nl. Een planner helpt je met plannen. En deze planner is echt té gek! Perfect Christmas gift 😀

Kortom, leer jezelf een nieuwe goede gewoonte aan. Tip: doe het samen met anderen, zodat je het makkelijker volhoudt.

Meld je aan voor mijn happy habit: de Journaling 10-daagse

10 dagen lang – samen met anderen – focussen op het aanleren van een nieuwe goede gewoonte. oh yes!

Ja leuk, ik doe mee!

Een happy habit die:

  • Je meer focus en rust brengt
  • Je leven lichter, leuker en beter maakt
  • Jou succesvoller maakt in wat je doet, privé en zakelijk
  • Je in een leuker, relaxter mens met méér energie en focus verandert. Want goede gewoonten helpen je je energie te verhogen, zodat je meer energie hebt om te doen wat je het liefste doet.
  • Ervoor zorgt dat je een helder hoofd hebt. Zodat je vanuit rust stappen kunt nemen.
  • Je minder aan jezelf doet twijfelen.

My happy habit

Ik wil graag eerder naar bed gaan, zodat ik makkelijker uit bed stap. En s’morgens meer tijd creëer om rustig wakker te worden, zodat ik:

·      In stilte kan douchen en aankleden

·      Focus- en balanstrainingen op mijn balansboard kan doen (in de badkamer ja!)

·      Uitgebreid met de kinderen kan ontbijten (met een cappuccino en verse jus)

·      Een paar bladzijden kan lezen als ik daar zin in heb

·      Mijn lief nog even zie voordat hij de deur uit gaat (7 uur of eerder)

Kortom, mijn dag rustig, energieker en met ‘fabulous focus’ beginnen. Zodat ik in 2016 ‘all the way’ kan gaan: in mijn bedrijf en leven.

En daar heb ik energie en focus voor nodig. Ik zeg ‘Turn on the lights, it’s time to fly!”

whatifyouflyfloriencoach

Voor mij begint de goede gewoonte van ‘nog eerder opstaan’ met op tijd naar bed gaan. Dat is mijn echte uitdaging. En in mijn journal de intentie zetten om op tijd naar bed te gaan 😀

En ervoor kiezen om gedurende de dag meer tijd vrij te maken voor stilte en de dingen die ik graag doe: lezen, schrijven, koken, creëren, dansen, sporten. Zodat ik die niet allemaal in de avond hoef te proppen.

Ik ben bereid de stap te maken van denken, naar durven en doen. Met lef een nieuw pad – in mijn hersenen – te creëren. Zodat het steeds makkelijker gaat en door training een automatisme wordt.

Heb je een verlangen? Ben je, net als ik, bereid, willing to make a change? Als je antwoord ‘ja’ of ‘misschien’ is, lees dan nog even verder.

Hoe werkt de Journaling 10 daagse?

Het is easy peasy. Je hoeft je alleen maar aan te melden. En verder gaat alles vanzelf…

Vanaf 1 februari ontvang je:

  • dagelijks een mail met tips, inspiratie en motivatie van your personal cheerleader: moi 😀
  • Je gaat actief aan de slag met één goede gewoonte: daily journaling (focus, baby, yeah!)
  • Je kunt je successen, inzichten en missers (be mild darling) delen in de besloten groep, waar je een groep vol fellow ‘Happy Habit Lovers’ om je heen hebt. Hungry for change 😀

Zie je het al voor je? Dat je beter naar je intuïtie luistert, bewegen een vast onderdeel van je leven is, meer focus hebt (en dus minder uitstelt), milder voor jezelf bent, emoties onderkent, vanuit rust meer zichtbaar durft te zijn…wat jouw happy habit ook is.

Ja leuk, ik doe mee!

happy habit goede gewoonte voornemens 2016 2017

Het is bewezen dat succesvolle, gelukkige mensen een heleboel happy habits hebben. In mijn volgende blog schrijf ik daar meer over, so stay tuned. Tip: meld je hieronder in de grijze balk aan voor my free tips & updates.

De Journaling 10 daagse start maandag 1 februari 2016.

Change your habits, change your life!

Ja, dat wil ik!

Welke gewoonte wil jij graag oppakken? Reageer onder de blog én meld je aan voor de Journaling 10 daagse!

Tijdens het schrijven van deze blog luisterde in naar Easy Love van Sigala.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Pin It on Pinterest

Share This