Florien interviewt Alexandra Noorman-de Clercq, oprichtster van ByAlex Playmats, een duurzaam lifestyle merk met een missie die zoveel groter is dan haar product. Een mooi gesprek over haar bedrijf, haar producten en vooral haar missie.

Alexandra is een creatief ondernemer met een grote passie voor prints en stoffen, en heeft als missie om meer aandacht en liefde in de wereld van ouders en kinderen te brengen. Haar product en merk is dan ook vanuit deze drive ontstaan, want “aandacht is het mooiste dat je elkaar kunt geven”.

Florien en Alexandra bespreken:

  • Hoe Alexandra na haar initiële idee haar bedrijf begon
  • Hoe haar verhaal en missie veel breder en dieper is dan haar product, en hoe je dat vertaalt naar je content marketing
  • Welke boodschap ze wil meegeven in haar social media uitingen en waarom dat met haar ideale klant resoneert
  • Hoe ze van een webshop in duurzame speelmatten de lijn legt naar haar missie van ‘met aandacht en liefde leven’
  • Hoe het haar lukte om veel meer te zijn dan een ‘mama met een webshop’ en een lifestyle A-merk bouwde
  • Hoe Alexandra nu – onafhankelijk van de retail – haar producten direct aan consumenten verkoopt, waardoor haar omzet met 80% is gestegen

Florien heeft Alexandra in 2018 bij haar postionering als A-merk, storytelling, strategie en content marketing begeleid.

www.byalex.shop