content planning kalender doelen bereiken Om jouw doelen te bereiken heb je een planning nodig. Want anders blijft het bij dromen. Om stap voor stap dichter bij jouw doelen te komen, kun je jouw content inzetten: jouw blog, beelden, video’s, nieuwsbrief en social media content.

Creeren begint met een gedegen plan en planning, anders doe je maar wat en verlies je een heleboel kostbare tijd. Ontdek hoe een content kalender jou kan helpen om jouw doelen stap voor stap te bereiken.

 

 

Laat jouw klanten proeven

Heb jij een ‘content kalender’ al heel lang op jouw verlanglijstje staan? Bekijk dan onderstaande video ‘Effectieve Content Kalender’.

Een video waarin ik jou laat zien hoe het opstellen van een content kalender jou helpt om jouw doelen te bereiken én dat het een heel verhelderend en leuk proces is. Als je er met een frisse blik naar kijkt. Je hebt nu eenmaal ook ‘fun’ nodig om in een ‘flow’ te kunnen komen, zodat je daarna moeiteloos jouw blogs gaat schrijven!

In deze video zet ik de klassieke content kalender benadering volledig op zijn kop. Alsof ‘rommelpiet’ langs is geweest, maar dan wel een heel slimme 😀

Je leert:

  1. Wat een content kalender is
  2. Hoe je deze in kunt zetten om jouw doelen te bereiken (meer groei, verbinding, klantaanvragen, zichtbaarheid, vrijheid, interactie…)
  3. Hoe je content planning leuk maakt en hierdoor spontaan op de beste blogonderwerpen komt

 

[Tweet “Stap voor stap jouw doelen bereiken begint met een frisse blik en een effectief plan.”]

5 x toegevoegde waarde van een content kalender

1. Een goede content kalender zorgt voor overzicht. Je ziet in één oogopslag wat wanneer geschreven en gepubliceerd moet worden.

2. Daarnaast verbindt jouw content kalender jouw online activiteiten met jouw ‘offline’ activiteiten, oftewel alles wat je ‘in het echt’ doet: workshops, events, trainingen et cetera.

Kortom, jouw content kalender helpt jou met het laten aansluiten van jouw blogonderwerpen op jouw overige marketing activiteiten. Doordat je het overzicht hebt, kun inhaken op de actualiteit. En loop je niet steeds achter de feiten aan…”Oh, we moeten nog iets rondom die feestdag doen…nou, laat maar, geen tijd”.

3. Een content kalender geeft jou de mogelijkheid om series te bedenken en te creeren. Handig, want met een serie houd jij langer de aandacht vast.

4. Jouw content kalender is de eerste stap van denken naar doen.

5. Jouw kalender is een effectieve stap naar beter zichtbaar zijn online, het delen van jouw expertise en het opbouwen van vertrouwen. Iets dat je opbouwt door consequent te bloggen. Eigenlijk net als in het echte leven, nietwaar?

Als jij zegt dat je iets doet en het dan niet doet? Hoe vaak overkomt jou dat in het normale leven? Waarschijnlijk een stuk minder vaak…omdat je daar niet van houdt. Je houdt er ook niet van als iemand anders jou iets toezegt en het vervolgens zijn of haar afspraken niet nakomt. Hetzelfde geldt voor bloggen, mailen en zichtbaar zijn online. Als je iets beloofd moet je jouw belofte nakomen. Anders vertrouwen mensen je niet. En waarom zouden ze dan met jou willen werken?

Content kalender tips & tools

In mijn volgende blog leg ik je uit hoe je jouw content kalender kunt opstellen en met welke tools je dat het beste kunt doen. Je zou het bijna een serie noemen 😉

 

Ik vind het leuk om te horen wat je van mijn video vind en hoe deze jou geholpen heeft. Kijk jij nu anders naar content planning? Ga je nu wel een content kalender maken? Reageer onder deze blog.

Heb je een vraag over content marketing, de content kalender, beter zichtbaar zijn online of wil je even sparren?

Stuur mij een mail of plaats jouw vraag onder deze blog.

 

Tijdens het schrijven van deze blog luisterde ik naar de Golden Oldies Denis Denis van Blondie en Holiday van Madonna.

 

2 Reacties

  1. Arjen Luijendjik

    Hoi Florien, wat een lef om ook met vlogs te gaan werken! Mijn complimenten.
    Waar je mij hebt geraakt is om mijn content te zien als lekkere hapjes die ik weg te geven heb, maar die nu iedere keer in de koelkast blijven staan. Soms zelfs aan het verpieteren. Dat is toch zonde!
    Daarom zal ik vanaf 1 januari mijn hapjes volgens de planning de digitale wereld in sturen, zodat iedereen kan meegenieten.
    TX!

    Antwoord
  2. Florien van Basten Batenburg

    Hey Arjen, dankjewel voor jouw compliment 😀
    Precies, tijd om al dat lekkers uit de ijskast te halen en uit te delen!
    Ik kan niet wachten om jouw ‘appetizers’ te proeven.
    Tot gauw, Florien

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.