A story about making choices

My Story

Ik werkte als leidinggevende in de Europese corporate wereld, waar ik veel samenwerkte met ICT, supply chain, marketing en sales. Ik was naast team manager namelijk ook change manager tijdens de overname van Reebok door adidas (met kleine letter, jawel).

Van buiten leek het ‘the perfect life’: ik verdiende goed, maakte promotie na promotie en reisde regelmatig. Zo zat ik als 31-jarige elke maand met de Europese board aan tafel. Als enige Hollandse.

Als broekie tussen de Vice Presidents, CFO en Directors in calls met de general managers van de Europese landen die inbelden om hun resultaten te verantwoorden aan de board. Een ubersteile leercurve die ik voor geen goud had willen missen.

En toch knaagde er iets. Ik deed niet echt wat ik wilde…

schrijven, creëren en inspireren

Daar lag mijn hart

Toen er in 2006 bij mijn moeder longkanker geconstateerd werd en mijn vader 3 weken later overleed werd de grond onder mijn voeten weggevaagd.

Ik nam zorgverlof op en zegde een paar maanden erna mijn baan definitief op. Ik nam een sabbatical en besloot om mijn hart te gaan volgen, ook al wist ik nog niet precies wat ik dan wilde gaan doen. Het was een van de beste besluiten van mijn leven.

Anderhalf jaar na het overlijden van mijn vader overleed ook mijn moeder. En pas toen kwam al het verdriet eruit. Het verdriet om het verlies van mijn ouders. De zwaarte van de depressie die mijn moeder had gehad tijdens haar ziektebed, het plotseling ‘wees’ worden. Ik rouwde om 2 ouders tegelijk met alle fases die daarbij horen: verdriet, ontkenning, boosheid en acceptatie. Ik liep maandenlang met een knalrood ‘masker’ op mijn gezicht. Het was vurig en veroorzaakte een brandende pijn.

career switch

Van accountmanager naar auteur

Na mijn sabbatical van bijna een jaar ging ik bij een online branding bureau werken. Eerst als account manager van Unilever, en later als hoofdredacteur & community manager voor Yunomi. Ik was onderdeel van het team dat de allereerste vrouwencommunitie van Nederland lanceerde. Binnen 3 maanden hadden we 400.000 leden. En ik mocht het managen, gekkenhuis!

Vanaf dat moment werkte ik alleen nog maar voor lifestyle merken die zich op vrouwen richtten. Ik verdiepte mij in marketing-2-women en herhaalde dit vele malen voor platforms van lifestyle merken als Procter & Gamble, Lekkerinhetleven, Boursin, Quooker, La Vache qui rit.

In 2011 deed ik waar ik al jaren van droomde: ik schreef mijn eerste boek: ‘Tante! Handboek voor coole tantes’ En ik gaf het in eigen beheer uit. Het werd een bestseller. Ik verkocht meer dan 10.000 boeken, kwam regelmatig in de landelijke pers en zette meer dan 150.000 euro om. Daarnaast had ik de rol van tante op de kaart gezet én zussen en families op een dieper niveau met elkaar verbonden.

Ik was blij en trots. Want ‘I had built a brand’ en had de wereld ook een beetje mooier gemaakt. Ik noem mijn boek dan ook ‘a gift of love’. Omdat de gever eigenlijk zegt: “wat fijn dat jij er bent, en ik hou van jou”.

Door mijn zichtbaarheid en grotere verhaal rondom mijn boek vlogen de opdrachten en aanvragen – voor mijn toen nog freelance diensten – mijn mailbox in. Zo zie je maar wat er kan gebeuren als je je hart durft te volgen. Magic!

een groter verhaal vertellen

Purpose driven ondernemers

In 2014 nam ik een besluit: ik richt mij vanaf nu alleen nog op purpose driven bedrijven en onderneemsters. Vrouwen met een missie. Power houses. Durvers en doeners. Aanpakkers.

Onderneemsters die een groter verhaal te vertellen hebben. Leiderschapscoaches, trainers en lifestyle onderneemsters. Omdat ik geloof dat zij mensen met zichzelf en anderen verbinden, waardoor ze meer vrijheid, harmonie en succes in hun leven krijgen.

Mijn tweede boek ‘The Writing Happiness Journal’ met 52 vragen die je leven leuker maken kwam voort uit een online schrijfchallenge met meer dan 1.500 vrouwen. Wederom een boek dat recht uit mijn hart kwam. En wederom bracht het mij zo veel meer: voldoening, trots, zichtbaarheid en extra business. Dit keer voor mijn huidige bedrijf als blog, book & marketing mentor.

AGAIN IT WAS TIME TO TURN THE PAGE

Creating a bestselling business

In 2016 nam ik het besluit om mijn bedrijf naar een volgend level te tillen. Dat betekende wel dat ik mijn bedrijf en manier van werken om moest gooien. Want alles alleen blijven doen, dat ging niet meer.

Mijn lijf gaf aan alle kanten aan dat moeder van 2 kleine kinderen zijn en een bedrijf runnen en ook nog een heel leuk leven leiden op deze manier niet werkte. Het was tijd om echt gehoor te geven aan mijn lijf, zonder mijn droombedrijf op te geven. Het moest gewoon anders! Een ander business model, doorpakken, met hulp van een VA en professionele designers.

En ik besloot ook dat ik nog meer onderneemsters wilde begeleiden bij het beter leren schrijven. Betere teksten voor een betere business. Vrouwen – en soms ook mannen –  begeleiden bij het overwinnen van hun schrijfblokkades en belemmerende overtuigingen. Zodat zij ook een bestseller business kunnen creeeren die hun de voldoening, trots, zichtbaarheid, expert status en klanten oplevert waar ze van dromen. Creating a bestseller bizz & life!

fun facts

Weetjes over Florien

Ik ben een foodie, beach lover & ik vreet boeken over persoonlijke ontwikkeling, want ik wil mijn hele leven blijven leren en groeien. 

Ik heb een Pinterest bord dat #foodporn heet.

I looove city trips, food markets & witte wijn. Mijn weegschaal denkt daar anders over 😉

Great Gatsby style feestjes, daar mag je mij altijd voor uitnodigen.

Als ik in de renaissance had geleefd en een man was geweest dan was ik een Renaissance Man geweest. Tegenwoordig noemt men dat een multipassionate. Ook goed.

Ik wil nog veel meer boeken schrijven en anderen inspireren om hetzelfde te doen. Creating gifts of love!

Ik ben een ambivert: ik hou van groepen mensen, maar heb ‘alleen-tijd’ nodig om weer op te laden en verander dan in een boekenwurm of journaling addict (don’t disturb!)

Mijn naam komt van een poster van de Floriade: Florientje van de Floriade. 

Ik hockey, tennis, yoga en vind surfen en jeu de boules ook leuk. Hoezo contrast?

Ik ben dol op spannende (Netflix) series met een historisch setting, zoals The Crown.

Ik heb een hekel aan oneerlijkheid, botheid en ongemanierdheid. Directheid vind ik prima.

Ik houd van de jet set fotgraaf ‘Slim Arons’. Als ik naar zijn foto’s kijk dan ga ik terug in de tijd, toen de wereld nog om kwaliteit en stijl gaf.

Ik ben fan van Elizabeth Gilbert, omdat ze zo mooi kan ‘reframen’ waardoor er iets in je perceptie ‘shift’. En ik hou van de wijze woorden van Brené Brown, omdat ik net als zij een researcher/storyteller ben. Ik ben dol op onderzoek doen. Ik ben dan ook niet voor niets jarenlang senior analist geweest. Haha, dat wist je niet he?

Mijn kernwaarden zijn vrijheid, verbinding, harmonie, creativiteit, leiderschap en authenticiteit (bleh, wat een kotswoord).

Ik ben fan van Covey (7 habits) en het MBTI model van Jung.

I looove Madonna, vooral de oude nummers. 

Ik heb 2 zoons Floris &  Felix (jawel, ik ben onderdeel van F3, dat wist je niet he?) en ben getrouwd met Jeroen.

I love pauwenveren en geef deze ook graag weg. Als kind had ik al zo’n grote pauwenveer op mijn kamer! #peacockstyle

Als ik op de dansvloer sta, ga ik helemaal los. Het liefst op hip hop nummers of dance music (Armin van Buuren!)

Mijn boeken

THE WRITING HAPPINESS JOURNAL

‘The Writing Happiness Journal’ helpt je bij het terugvinden van je ‘happy vibes’ en het helder krijgen van je verlangens. In dit boek vind je 52 vragen die jou een jaar lang mee op reis nemen. Op het ritme van de seizoenen.

TANTE! HANDBOEK VOOR COOLE TANTES

Het Tanteboek is een cadeautje voor alle tantes (in wording). Een handboek vol herkenbare, grappige en ontroerende tante anekdotes. Een vrolijk boek dat familieleden op een dieper niveau met elkaar verbindt.

Door mij aan te melden geef ik toestemming mijn gegevens te verwerken zoals in de privacy verklaring staat beschreven.

Pin It on Pinterest