Januari en februari zijn maanden van vooruitkijken en plannen maken. Jezelf afvragen wat het is dat je in het nieuwe jaar graag wilt doen en bereiken.
Wat zijn je dromen en doelen voor dit jaar? Wat geeft jou een gevoel van vrijheid? Waar zou je anderen mee willen helpen? En wat is je grootste droom?
In deze blog laat ik je zien hoe het schrijven van een boek jouw dromen waar kan maken. En hoe je dat op een manier kunt doen die jou energie én synergie oplevert.
Boek dat richting geeft
Bovenstaande 4 vragen komen uit mijn 2e boek ‘The Writing Happiness Journal’. Een boek dat je helpt bij het terugvinden van je ‘happy vibes’ en het helder krijgen van je verlangens. In dit boek vind je 52 vragen die jou een jaar lang mee op reis nemen. Op het ritme van de seizoenen.
Tijdens het beantwoorden van de vragen ontdek je al schrijvende hoe je meer plezier in je leven brengt, hoe je beter naar jezelf en je intuïtie kunt luisteren, wie en wat je blij maakt en wat je wél in je leven wilt, en wat je los wilt laten.
Schrijf een boek
Een boek schrijven is iets dat je leven – en het leven van anderen – verandert. Een succesvol boek verandert het leven van alle mensen die met jouw boek in aanraking komen.
Stel je eens voor dat je 1.000 boeken verkoopt en hoeveel mensen je daarmee bereikt? Of 10.000? A true bestseller. En dat jouw boek een positieve verandering in je lezers teweeg brengt. Dat heeft effect op hun levens en op dat van hun naasten, en iedereen waarmee ze in contact komen. Want al jouw lezers hebben ook weer honderden of duizenden contacten. En zo wordt de olievlek steeds groter.
Schrijf, promoot en lanceer je boek yin yang
Het schrijven van een boek betekent dat je eerst naar binnen keert, om naar boven te halen wat er in je zit. Jouw kennis, ervaring, boodschap en verhalen. Jouw essentie. Diving deep down. Je gaat in je Yin energie, het vrouwelijke, het kalme, ontvangende, intuïtieve deel. Creëer met yang energie een structuur, en laat je boek binnen dat ‘hekwerk’ ontstaan. Dat geeft je de vrijheid om te spelen met thema’s die binnen je boekstructuur passen.
Het promoten van je boek, daar heb je yang energie voor nodig. Power, actie, durf. Marketing en PR boodschappen om met je boek en boodschap naar buiten te treden. Om een groter podium te pakken: om te doen wat je te doen hebt. Jouw missie te delen met anderen en om een groter bereik te hebben. Zodat je die olievlek en je impact vergroot.
Creëren en promoten draait om keuzes maken en in actie komen. Van denken naar doen. Dat is spannend, maar ook weer niet, wanneer je leuke reacties krijgt. Dat stimuleert je om door te gaan.
Met een boek in handen waar je super trots op bent, is marketing en promotie doen een stuk makkelijker. Want je WEET en VOELT dat het waardevol is. Het is jouw gift of love to the world.
Want je voelt je verbonden met je boek en boodschap, want jouw boek komt letterlijk uit jou.
Je ervaart ruimte en neemt die ruimte vol vertrouwen in.
En je hebt ook nog eens je droom waar gemaakt, joehoe!
Creëer synergie in je business
What happened? Gefeliciteerd: je hebt je brein optimaal gebruikt: je linker en je rechter hersenhelft. Want een boek schrijven is zowel een creatief (rechter hersenhelft) als een analytisch proces (schrijven zit in je linker hersenhelft). Je hebt yin & yang met elkaar verbonden en dan ontstaat er synergie. Dan stroomt het. In jou, naar je lezers, in je lezers en terug naar jou.
In de vorm van bedankjes, mooie reviews en uiteraard ook een financiële stroom uit boekverkopen en aanvragen van klanten die door jou begeleid of gecoacht willen worden. Je kunt makkelijker spreken over je boek en zo meer mensen bereiken en inspireren.
Een stroom waardoor jij dan weer een deel kunt weggeven aan een goed doel, zodat je – samen met je lezers – de wereld een beetje mooier maakt. Of investeren in de groei van je bedrijf, zodat je nog meer mensen kunt bereiken met al het moois dat jij te bieden hebt.
Wil jij in in het nieuwe jaar ook een boek schrijven? Stop met denken, ga het doen! That’s the only way.
Interview Els Jacobs
Op zoek naar inspiratie?
Luister naar het interview met collega bestseller auteur Els Jacobs en ontdek hoe zij 5 boekenschreef, en er een goed lopende business omheen bouwde.
In dit interview vertelt Els:
- Hoe ze als ‘chaotisch type’ toch een goedlopend bedrijf kon bouwen.
- Wat het schrijven van een boek haar bracht voor haar bedrijf.
- Over haar gemaakte keuzes rondom uitgeven.
- Hoe één boek leidde to multiple bestsellers rondom hetzelfde thema.
- En nog veel meer…
Happy listening!
P.S. Kun je wel wat hulp gebruiken bij het schrijven van jouw boek? Meld je aan voor een kennismakingsgesprek. Dan neem ik contact met je op om een afspraak in te plannen. De afspraak is een LIVE online video gesprek van 30 minuten.
0 reacties