wrigley gum storytellingVandaag deel ik een video met je die viral is gegaan. Het is een reclamespot. En ‘boy’, wat voor één. Het bureau dat dit gemaakt heeft verdient een dikke vette prijs. Het is een verhaal van het kauwgommerk Wrigley. Je kent ze wel, die Amerikaanse langwerpige, platte stukjes kauwgom die je vroeger – en misschien nu nog steeds – op je tong dubbelvouwde, net zoals de baseball spelers dat deden. Coole gum. Maar tegenwoordig verkopen ze iets totaal anders dan kauwgom. And I love it!

A love story to chew on

Maar dat was vroeger wel anders. Ter referentie, bekijk dit ‘corny’ Wrigley reclamespotje uit de eighties. OMG!! Die goeie ouwe tijd.

Gelukkig hebben ze nog eens wat langer op dat spul gekauwd en dit is wat ze vervolgens met de kauwgom en verpakking gedaan hebben. Een staaltje ‘show don’t tell‘.

Bekijk het verhaal van Sarah en Juan.

Wow!!

Ja, je mag best even de tijd nemen om deze te verwerken aka ‘digesten’. Vet he?

Vraag een willekeurige man die dit filmpje heeft gezien wat hij of zij vandaag gaat doen. Drie keer raden wat het antwoord is….

“I’m gonna buy a pack of Wrigley Extra Gum and give it away. To a pretty woman”.

Check!

En als je een (single) dame bent, zeg alsjeblieft geen nee.

Of nog beter, koop zelf als een dolle zo’n pakje kauwgom en geef het weg. Wie weet vind jij ook wel je (Don) Juan. Misschien heet ‘ie wel gewoon Ivo ;D

Touch hearts

Extra Gum doesn’t sell gum. They sell LOVE. Hell yeah!

“Is dat nou niet juist een beetje zweverig?” denk je nu misschien. Nee, helemaal niet,. Door emotie in je verhalen te verwerken raak je mensen. En verhalen worden onthouden en al eeuwen doorvertelt. Feiten niet. Als er een voorbeeld is dan is het wel dat boek vol verhalen, oftewel de bijbel. Concreet genoeg?

En dat brengt mij op de vraag, wat is jouw verhaal? Of welk verhaal zou jij willen vertellen?

Reageer onder deze blog, ik ben nieuwsgierig 😀

3 Reacties

  1. marijn

    potverdorie ;), wat inspirerend weer! ik zie het steeds meer om mij heen, ook narrative coaching in bedrijven waar ik mij meer op wil gaan richten. truth or dare, share your story, daar kunnen anderen van leren.

    Antwoord
    • Florien van Basten Batenburg

      He Marijn,

      Ja geweldig verhaal he?! Ja, neem ze maar mee op die reis. Stories are much more than branding…ze verbinden en om in jouw woorden te spreken, stories heal 😀

      Xx
      Florien

      Antwoord
  2. Judy

    Top Florien! Wat een briljant ‘verhaal’ en voorbeeld inderdaad, daar word ik nou helemaal blij van!
    Thanks for sharing!
    x

    Antwoord

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.